دانستنی هایی لوگوی مرسدس بنز (از سال۱۹۰۲ تا کنون)

تاریخچه‌ای کوتاه مرسدس بنز

مرسدس بنز یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در جهان است و همراه ب ام و ، آئودی به عنوان پر فروش ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می آیند. . شرکت دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ با هم ادغام شده و شرکت دایملر-بنز را پدید آورد که محصولات آن شرکت با نام تجاری مرسدس بنز روانه بازارشد.طراحی لوگوی مرسدس بنز همانند همه برندهای بزرگ دنیا دست خوش تغییراتی از زمان تولد لوگو تا کنون گردیده است. قدیمی ترین کمپانی تولید اتومبیل های بنزینی، یعنی شرکت دایملر در سال ۱۹۰۲ محصولات خودش را با برند مرسدس وارد بازار کرد. مرسدس در زبان اسپانیایی به معنای زیبا و نام دختر یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دایملر،یعنی آقای امیل جلینگ بود

در سال ۱۹۲۶ با ادغام شرکت دایملر و بنز لوگوی شرکت بهینه شد و نماد سه ستاره درون دایره قرار گرفت و مرسدس بنز در دور دایره نوشته شده بود و سرانجام در سال ۱۹۳۷ با تبدیل دایره تو پر به یک حلقه دایره ای طراحی لوگو مرسدس بنز تثبیت شده و تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.

در سال ۱۹۰۰ میلادی نوشتار مرسدس، به عنوان نماد اصلی شرکت دایملر شد ولی از سال ۱۹۰۹ این نماد به لوگویی با ظاهر ستاره سه پر تغییر شکل داد .مفهومی که در این ستاره سه پر نهفته بود تداعی گر تسلط محصولات شرکت دایملر بر زمین، دریا و آسمان بود و همچنین این لوگو نماد خانوادگی جلینگ تلقی می شد که به عنوان گردنبند بر گردن مرسدس جلینگ قرار داشت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.